“DALDA 170, TEZGÂHTA 2 BİN TL!”

Cumhuriyet Halk Partisi Ordu Milletvekili Seyit Torun, açıklanan fındık fiyatlarına sert tepki göstererek üreticinin emeğinin karşılığını alamadığını söyledi.

Haber Giriş Tarihi: 21.06.2026 15:27
Haber Güncellenme Tarihi: 21.06.2026 15:27

Torun, fındığın Avrupa’da katbekat yüksek fiyatlarla satıldığını belirterek, üreticiye reva görülen 170 TL’lik fiyatın kabul edilemez olduğunu ifade etti. Fındık üreticisinin yıl boyunca büyük emek harcadığını vurgulayan Torun, “Yağmurda, çamurda çalışan, don riskiyle mücadele eden, gübreyi, ilacı ve işçilik maliyetlerini karşılayan üreticiye 170 TL fiyat layık görülüyor. Oysa bizim ürettiğimiz fındık Avrupa tezgâhlarında kilosu 1.600 ile 2.100 TL arasında satılıyor” dedi. Sorunun fındığın değer görmemesi değil, üreticinin emeğinin karşılığını alamaması olduğunu savunan Torun, “Üreten biziz, kazanan başkaları. Bahçede alın teri döken biziz, katma değeri toplayan başkaları. Fındığın başkentinde üretici geçinemiyorsa ortada ciddi bir adaletsizlik var demektir” ifadelerini kullandı.170 TL’lik fiyatın üreticiyi mağdur ettiğini belirten Torun, “Bu emeğin karşılığı 170 TL olamaz. Bu fiyat, üreticiye ve emeğe saygısızlıktır” diyerek yetkililere çağrıda bulundu.