
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen programa Fatsa Belediye Başkan Yardımcısı Ruhi Özbay, Doğa Koruma ve Milli Parklar Bölge Müdürü Resul Doğan, Fatsa Ziraat Odası Başkanı Haydar Gürsu, kurum temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Uzmanlar, sülünlerin kahverengi kokarcanın yumurta ve larvalarıyla beslenerek zararlının çoğalmasını doğal yollarla sınırlandırdığını belirtiyor. Aynı zamanda kene ve çeşitli zararlı böcek türlerini de tüketen sülünler, çevreye zarar vermeden tarımsal üretimi koruyan biyolojik mücadelenin önemli aktörleri arasında gösteriliyor. HEDEF 3 BİN 500 YENİ SÜLÜN Programda konuşan Doğa Koruma ve Milli Parklar Bölge Müdürü Resul Doğan, 2026 yılı üretim programı kapsamında 3 bin 500 sülün üretiminin planlandığını açıkladı. Doğan, geçen yıl üretilen 5 bin sülünün ise Samsun, Ordu ve fındık üretiminin yoğun olduğu diğer illerde doğal yaşam alanlarına bırakıldığını belirtti. Bugünkü programla birlikte 1200 sülünün daha doğaya kazandırıldığını ifade eden Doğan, “Sülünler özellikle tarım alanlarında biyolojik mücadele açısından büyük önem taşıyor. Kahverengi kokarca başta olmak üzere birçok zararlı türle beslenmeleri nedeniyle doğal dengeyi koruyan önemli canlılar arasında yer alıyor” dedi. “SÜLÜNLERİ KORUYALIM” Yetkililer, salım yapılan bölgelerde sülünlerin korunmasının büyük önem taşıdığına dikkat çekerek vatandaşlardan av yasağına titizlikle uymalarını istedi. Sülün popülasyonunun güçlenmesinin, zararlılarla mücadelede uzun vadeli başarı sağlayacağı vurgulandı. Fatsa Belediye Başkan Yardımcısı Ruhi Özbay da biyolojik mücadelenin önemine işaret ederek, çalışmaya katkı sunan tüm kurum ve paydaşlara teşekkür etti.