
Yıllardır fındıkta emeklerinin karşılığını alamadıklarını ifade eden üreticiler; “Bu sezon ürün az, fiyatlar iyi gidiyor ama biz hâlâ temkinliyiz. Fındığın artık altın kadar değerli olduğunu bu yıl çok açıkça gördük” dedi. Fiyatların yükselmesiyle birlikte üreticiler, fındığını elinde tutmak için çeşitli yollar arıyor. Kimi üretici fındığını lisanslı depolara teslim ederken, kimi ise çuvallar dolusu fındığını yatak odalarına taşıyarak adeta fındıkla yatıp fındıkla kalkıyor. Üreticiler, geçmiş sezonlarda yaşadıkları düşük fiyat mağduriyetini bu yıl telafi etmeyi hedefliyor. Serbest piyasada yaşanan hareketlilik, üreticilere moral verirken, fiyatların 400 TL’ye ulaşması beklentisi ise günden güne artıyor. "FINDIK BİZİM GEÇİM KAYNAĞIMIZ" Fındığın tek geçim kaynakları olduğuna dikkat çeken üreticiler, “Yıllardır emeğimizin karşılığını alamadık. Bu sezon ürün az, fiyatlar iyi gidiyor ama biz hâlâ temkinliyiz. Fındığın artık altın kadar değerli olduğunu bu yıl çok açıkça gördük. Bazı kuyumcular fındığı altın raflarına koymuş durumda. O yüzden bizde yatak odasına koyuyoruz. Gözümüz gibi bakıyoruz" diyerek bekleyişlerine devam edeceklerini ifade etti. Fındıkta önümüzdeki günlerde fiyatların seyrinin ne olacağı ise hem üretici hem de sektör temsilcileri tarafından merakla takip ediliyor.