
Aybastılı olan dönemin TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun’un destekleriyle ilçeye kazandırılan ve milyonlarca liralık harcanarak ilçeye getirilen Vagonların yeniden değerlendirilmesi ya da farklı bir amaçla kullanılması yerine yıkılması, birçok vatandaşın tepkisine neden oldu. Yıkım kararının ardından gözler Aybastı Belediyesi’ne çevrilirken, kamuoyunda geniş yankı uyandıran konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Vatandaşlar, ilçenin simge projelerinden biri olarak görülen yapının neden yıkıldığına ilişkin açıklama bekliyor. Tepkilerin odağındaki yıkım sonrası önceki dönem Belediye Başkanı Beytullah Gençtan da sosyal medya hesabından yaptığı manidar paylaşımla dikkat çekti. Gençtan, Türk edebiyatının önemli isimlerinden Mehmet Âkif Ersoy’un şu sözlerini paylaşarak mesaj verdi: “Gel, yıkalım şu Süleymaniye’yi desen, iki kazma kürek, iki de ırgat yeter. Ama gel, yapalım geri şunu desen, bir Mimar Sinan, bir de Kanuni Süleyman gerekir.” Gençtan’ın paylaşımı, Vagon Cafe’nin yıkımına yönelik dolaylı bir eleştiri olarak yorumlanırken, kısa sürede çok sayıda beğeni ve yorum aldı. Aybastı’da gündemin ilk sıralarına yerleşen yıkım kararıyla ilgili tartışmalar sürerken, vatandaşlar belediyeden gelecek açıklamayı merakla bekliyor. Özellikle ilçeye kazandırılan önemli bir yatırımın neden korunmadığı ve alternatif değerlendirme yollarının neden tercih edilmediği soruları kamuoyunda cevap arıyor.