
Yaşanan sürecin hem vatandaşları hem de belediyeyi mağdur edeceğini belirten Tepe, daha önce yaptıkları uyarıların dikkate alınmadığını söyledi. İmar planlarının iptal sürecine giden yolun yanlış kararlarla örüldüğünü ifade eden Tepe, özellikle yıllardır yeşil alan olarak kalan 12 bin metrekarelik bölgenin imara açılmasının plan iptaline kadar uzanan süreci tetiklediğini savundu. “Bir kez daha söylediklerimizin yapılmaması, yapmayalım dediğimiz her şeyin yapılması sonucu bugün bu tabloyla karşı karşıyayız” diyen Tepe, planlama sürecindeki hataların bedelinin tüm Altınordu tarafından ödeneceğini dile getirdi. Ruhsatlar Durdu, Belediyenin Geliri Tehlikede Mahkeme kararının ardından Altınordu Belediyesi’nin yeni ruhsat veremeyeceğini açıklayan Tepe, bunun yalnızca inşaat sektörünü değil belediyenin mali yapısını da olumsuz etkileyeceğini söyledi. “Plan açılıncaya kadar ruhsat veremeyeceğiz. Bu durum gelirlerimizde ciddi kayıplara yol açacak. Bu süreçte vatandaş kadar Altınordu Belediyesi de mağdur olacak” ifadelerini kullandı. Sürecin daha fazla uzamaması için Ordu Büyükşehir Belediyesi’ne çağrıda bulunan Tepe, perşembe günü olağanüstü meclis toplanmasını ve mahkemenin işaret ettiği bölümde gerekli düzenlemelerin yapılarak 5 binlik planın hızla yeniden yürürlüğe alınmasını istedi. “Mahkeme ne diyorsa onu yapmak zorundayız. Mahkemenin değiştirilmesini istediği yeri değiştirelim, diğer alanlara dokunmadan planı yeniden geçirelim” diyen Tepe, zaman kaybının Ordu’ya daha büyük zarar vereceğini vurguladı. Altınordu’da İmar Alarmı İmar planlarının iptal edilmesiyle birlikte Altınordu’da yapı ruhsat süreçleri durma noktasına gelirken, gözler şimdi Büyükşehir Belediyesi’nin atacağı adımlara çevrildi. Sürecin uzaması halinde hem yatırımcıların hem de vatandaşların önemli ekonomik kayıplarla karşı karşıya kalabileceği belirtiliyor.