SON DAKİKA
Hava Durumu

“KÜLLEME VE KOKARCAYA KARŞI MÜCADELEYİ BIRAKMAYIN!”

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Perşembe Ziraat Odası Başkanı Arslan Soydan, fındıkta verim ve kaliteyi tehdit eden külleme hastalığı, kahverengi kokarca ve fındık kurduna karşı üreticilere önemli uyarılarda bulundu.

Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 17:57
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2026 17:58
Kaynak: Haber Merkezi
“KÜLLEME VE KOKARCAYA KARŞI MÜCADELEYİ BIRAKMAYIN!”

Soydan, ilaçlama çalışmalarının aksatılmadan sürdürülmesi gerektiğini belirterek, mücadelenin bırakılması halinde ciddi ürün kayıplarının yaşanabileceğini söyledi.
Karadeniz Bölgesi'nde yaklaşık 7-8 yıl önce görülmeye başlayan külleme hastalığının fındık üreticileri için önemli bir tehdit oluşturduğunu ifade eden Soydan, ziraat odaları ve tarım müdürlüklerinin koordineli çalışmaları sayesinde hastalığın etkilerinde azalma görüldüğünü kaydetti.
Külleme hastalığının fındık yapraklarında beyaz tabaka oluşturduğunu ve bunun zamanla meyvede çürümeye yol açtığını vurgulayan Soydan, "Bu hastalık rekolteyi düşürdüğü gibi kalite kayıplarına da neden oluyor. Üreticilerimiz artık ilaçlamanın önemini kavramış durumda. Yapılan mücadele sayesinde olumlu sonuçlar alıyoruz. Ancak tehlike tamamen geçmiş değil. İçinde bulunduğumuz dönemde ilaçlamaların düzenli şekilde sürdürülmesi büyük önem taşıyor" dedi.
Kahverengi kokarca ve fındık kurduyla mücadelenin de devam ettiğini belirten Soydan, üreticilerin teknik tavsiyelere uyarak ilaçlama takvimini aksatmaması gerektiğini ifade etti. Soydan, "Fındıkta verim ve kaliteyi korumanın yolu zamanında ve bilinçli mücadeleden geçiyor. Üreticilerimiz mücadeleyi bırakmamalı" çağrısında bulundu.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.